Noua Kia EV6 este mai rapidă decât Porsche Taycan. Constructorul sud-coreean a făcut publice specificațiile tehnice și mai multe imagini cu noua sa electrică.
Noua Kia EV6 este primul model dintr-o gamă nouă cu emisii zero. O accelerație impresionantă și încărcare ultra-rapidă sunt atuurile noului crossover asiatic.
Mașina urmează noul limbaj de design Opposite United, care mizează pe contraste și care garantează o identitate vizuală nouă. Partea frontală poartă denumirea Digital Tiger Face. Farurile alungite integrează semnalizatoare secvențiale și se extind către aripi.
Din profil se poate observa silueta unui crossover coupé. Senzația de dinamism este subliniată de prezența unei lunete înclinate și a unui eleron proeminent, în continuarea acoperișului cu linie descendentă.
Noua Kia EV6 măsoară 4.680 de milimetri în lungime, 1.880 de milimetri în lățime și 1.550 de milimetri în înălțime. În ciuda dimensiunilor compacte, ampatamentul măsoară 2.900 de milimetri, suficient pentru a asigura un spațiu generos la bord.
Instrumentarul de bord și ecranul curbat care redă sistemul multimedia au diagonale de 12 inci și creează o atmosferă high-tech. Pentru a realiza scaunele cu o construcție ușoară și modernă, Kia a folosit plastic reciclat de la 111 sticle. Portbagajul oferă un volum de 520 de litri și ajunge la 1.300 de litri atunci când spătarul banchetei este rabatat. Există spațiu de depozitare și în față, sub capotă. Este vorba despre 52 de litri pentru versiunile cu tracțiune spate și de 20 de litri pentru cele cu tracțiune integrală.
EV6 are la bază o platformă nouă, Electric Global Modular Platform (E-GMP).
Versiunea Long Range vine cu bateria de 77,4 kWh, în timp ce EV6 Standard Range va primi bateria mai mica, de 58 kWh. Vârful de gamă EV6 GT poate fi comandat cu bateria mare. Cu două motoare electrice, care dezvoltă împreună 585 de cai putere și 740 Nm, acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde. Porsche Taycan 4S, cu Launch Control activat, are nevoie de 4 secunde. Viteza sa maximă este de 260 km/h.
Versiunea de bază are bateria de 58 kWh și un singur motor electric, care livrează 170 de cai putere.
Bateria lui EV6 se poate încărca de la 10 la 80% în doar 18 minute. Pentru a rula 100 de kilometri, versiunea cu bateria mare și tracțiune spate are nevoie să stea în priză mai puțin de 4 minute și jumătate.
Șoferul poate reduce consumul de energie activând sistemul i-PEDAL.
Sud-coreenii au luat startul în cursa pentru atingerea obiectivului. Intenționează ca, până în 2030, 40% dintre mașinile comercializate să fie electrice, plug-in hybrid sau hibride.
Noua Kia EV6 va intra în producție în Coreea de Sud în cea de-a doua jumătate a anului.